Praca logistyka, na czym polega?

Z roku na rok powstają coraz to nowe zawody. W ogłoszeniach o pracę spotykamy nieznane nam nazwy specjalizacji. Często nie decydujemy się na przyjęcie oferty na konkretne ogłoszenie o prace z braku znajomości znaczenia nazwy wykonywanego zawodu. Zwykle jesteśmy w stanie sprostać zadaniom pracodawcy, gdy w ogłoszeniu dodatkowo obok nazwy stanowiska określone są obowiązki pracownika. Wówczas wszystko staje się jasne.

Dziwnie brzmiące stanowisko

Wielu z niewtajemniczonych ogranicza pracę logistyka do magazyniera, czyli przepakowywanie towarów, polegające na ustawieniu na paletę towarów różnego asortymentów w ilości zamówionej przez zewnętrznego z kilku palet, na których jest konkretny produkt jednego rodzaju, a po ustawieniu ich- zafoliowanie całej palety i odesłanie do samochodu dostawczego.

Myślenie takie jest jednak błędne. Logistyk to o wiele bardziej odpowiedzialne stanowisko. Zwykle są nimi osoby po ukierunkowanych studiach, bądź profilowanej szkole średniej.

Logistyk to osoba zajmująca się procesem planowania, realizowania i kontrolowania sprawnego i efektywnego ekonomicznie przepływu surowców, materiałów, wyrobów gotowych oraz odpowiedniej informacji z punktu produkcji do punktu konsumpcji w celu zaspokojenia potrzeb klienta.

Konkretny zakres obowiązków

Logistyk dba o to, by podczas produkcji nie brakło żadnych potrzebnych surowców do wykonania danego wytworu. Poszukuje i współpracuje z dostawcami krajowymi i zagranicznymi. Analizuje, co jest w magazynie, co za chwilę może się skończyć, czy dane braki wkrótce zostaną uzupełnione, gdyż transport już jest w drodze, czy też musi natychmiast robić zamówienie na surowiec, lub produkt, który niedługo całkowicie wyjdzie z magazynu. Ustala ilości na komponenty i podzespoły, sprawdza faktury i zamówienia, zatwierdza lub je odrzuca, wydając przy tym opinię.

Uczestniczy  w spotkaniach biznesowych oraz targach. Zarządza zamówieniami i całym łańcuchem dostaw produktów na rynek krajowy, lub zagraniczny. Samodzielnie nadzoruje cały proces logistyki. Kompleksowo zajmuje się współpracą z producentami, operatorami logistycznymi i końcowym odbiorcą. Kontroluje efektywność dostaw. Dokładnie kontroluje koszty dostaw i w razie potrzeby optymalizuje je.

Wymyśla strategie, by logistyka w zakładzie, w którym pracuje była płynna i efektywna. Bierze czynny udział w rozwijaniu nowych projektów logistycznych.

Poprzedni artykułDozwolone prędkości na Polskich drogach
Następny artykułKontrolka Check Engine – co oznacza kontrolka silnika?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj