Pakiet mobilności: tachografy w busach – jak pakiet mobilności zmieni transport do 3,5 t. w 2022 roku?

placa-minimalna

Tachografy w busach to nie jedyna zmiana w transporcie do 3,5 tony, którą wprowadza Pakiet mobilności. Co jeszcze się zmienia? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w niniejszym artykule.

Pakiet mobilności – tachografy w busach

Wspomniane we wstępie tachografy w busach to wymóg, który będzie obowiązywał wyłącznie w transporcie międzynarodowym rzeczy. Oznacza to, że każdy pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita łącznie z przyczepą lub naczepą przekroczy 2,4 tony będzie musiał posiadać na wyposażeniu tachograf cyfrowy. Oprócz tego każdy kierowca tego typu pojazdu, będzie musiał posiadać imienną kartę kierowcy, na której uzupełniane będą jego wszystkie aktywności, czyli godziny pracy, postoju itp. Więcej informacji na więcej informacji na ocrk.pl.

Dlaczego wprowadzenie obowiązku wyposażenia busa w tachograf może być korzystne?

Wprowadzenie obowiązku wyposażenia busów wykorzystywanych w międzynarodowym transporcie rzeczy budzi skrajne emocje wśród przedsiębiorców. Wynika to przede wszystkim, że jest to dla nich dodatkowy koszt oraz kolejny obowiązek do spełnienia. Poza tym może również oznaczać, że wyzysk kierowców, który funkcjonuje w wielu firmach wreszcie się skończy. Patrząc na sprawę obiektywnie należy stwierdzić, że jest to dobre rozwiązanie, ponieważ powinno przyczynić się przede wszystkim do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Poza tym kierowcy busów będą pracowali według jednakowych standardów, co powinno pozytywnie wpłynąć na rozliczanie ich czasu pracy oraz wynagrodzenia.

Pakiet mobilności – delegowanie

Jedną z najważniejszych kwestii, którą reguluje Pakiet mobilności 2022 jest naliczanie płac dla kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Od 2 lutego 2022 roku kierowcy poruszający się po terenie UE będą musieli otrzymywać pełne wynagrodzenie minimalne adekwatne do kraju, w którym wykonują usługę. Przepis ten nie będzie dotyczył jedynie przejazdów tranzytowych oraz bilateralnego z i do Polski. Obejmie jednak przejazdy kabotażowe, czyli sytuację, w której kierowca zatrudniony w Polskiej firmie przewozi towar na terytorium innego kraju UE oraz cross trade, czyli transport z jednego kraju wspólnoty do drugiego, innego niż siedziba przewoźnika. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronie www.ocrk.pl.

manipulacje-tachografem

Wyższe zarobki dla kierowców?

Co oznacza wprowadzenie Pakietu mobilności dla kierowców w transporcie międzynarodowym do 3,5 tony? Przede wszystkim unormowanie warunków pracy oraz wyższe wynagrodzenia. Wynika to z faktu, że firmy będą musiały dostosować się do nowych przepisów, a co za tym idzie dokładnie naliczać wynagrodzenia przysługujące kierowcom. Nieprzestrzeganie zasad może skutkować nie tylko nałożeniem kar finansowych, ale również utratą reputacji przewoźnika, a co za tym idzie doprowadzić nawet do zawieszenia licencji. Z pewnością jest to ostateczność, jednak przedsiębiorcy muszą się liczyć również z tak poważnymi konsekwencjami.

Wchodzący w życie w pierwszym kwartale 2022 roku pakiet mobilności to istotne zmiany w transporcie do 3,5 tony. Ich stosowanie będzie obowiązkiem, co powinno mieć pozytywny skutek zarówno dla kierowców, jak i bezpieczeństwa na drogach.

Poprzedni artykułJak zlecić tanie przeprowadzki w Warszawie
Następny artykułProgramy dla firm transportowych i spedycyjnych – jakie funkcje usprawnią organizację pracy w firmie?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj